Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

nestor
MEDLEM

Hur ändra automatisk bokförda fakturor?

Fakturor bokförs ju automtatiskt och jag undrar om man kan ändra vilket konto de bokförs mot? Jag försökte gå in och ändra det (på själva verifikationen) i efterhand men lyckades inte. Jag har flera fakturor där det bokfördes som "försäljning av varor" när det egentligen skulle varit "försäljning av tjänst". Jag förstår att det egentligen inte har någon stor betydelse så länge summorna är rätt men jag skulle gärna vilja ha koll på vart jag får in mest pengar och skulle vilja att de hamnade rätt så att det inte ser ut som att jag säljer varor när det är tjänster.

Hoppas ni förstår min fråga:)

2 SVAR 2
AnnicaL
CHAMPION

Hur du gör detta hänger på vilket program du använder. En förutsättning för att det ska bli rätt är att du vid faktureringen använder en artikel med rätt konteringskod, detta styr om det bokförs som tjänst eller vara. Börja med att kontrollera detta. 

Om du vill ändra och inte kan göra det på ursprungsverifikationen kan du göra korrigeringsverifikationer så att det blir rätt och i sista hand en manuell verifikation där du flyttar beloppen från varuförsäljningskontot till tjänsteförsäljningskontot. 

Tack för ditt svar!