Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Anna Sa
MEDLEM

Hur bokföra inkomster från Booking.com?

Hej, jag har läst alla inlägg med liknande innehåll men blir inte klok på detta. River mitt hår!

Booking gör utbetalningar varannan vecka och jag ligger såå långt efter i bokföringen av inkomsterna för jag fattar inte.... 😞 

De siffrorna jag har i exemplet är:

utbetalning 4540,88 kr

Belopp 5760 kr

Provision 1036.80 kr

Betalningsavgift 182,32

Det är 12 % moms på uthyrningen.

Snälla, hjälp mig!

Utbetalningsöversikt.jpg

  

3 SVAR 3
Joachim E
MODERATOR

Hej

Då underlaget inte visar om det är moms på provisionen och betalningsavgiften så visar jag inledningsvis med ett exempel där dessa kostnader är utan moms. Skulle det vara moms på dessa så får du återkomma så kan jag göra ett ny bild på hur det konteras.

Kan även vara så att du använt andra konton tidigare då byter du bara ut de konton jag använt till de som du vill ha det på.

Önskar dig en fortsatt fin dag
Joachim

Tack snälla Joachim! 

Booking.com är utländskt. Så det är en tjänst jag köper in (plattform) från utlandet. Samma som Airbnb.

Antar att det är omvänd (vad det nu heter). Vet du?

(Bilden du har lagt upp är svår att se, det är inte riktigt svart.)

Hej

Bifogar en ny bild Där båda kostnaderna är bokförda med omvänd skattskyldighet. Råder dig dock att kontrollera att det verkligen är så innan du bokför det.

Det går dessvärre inte att göra bilden på något annat sätt men om du klicka rpå bilden i forumet så skall den öppnas i större format och borde bli läsbar. 
Ser den utmärkt på min skärm efter jag klickat upp den i fullstort läge.

Ha det fint
Joachim