2018-03-20
14:14
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2018-03-20
14:14
Hyra av kaffemaskin till kontor
Hej!
Jag har fastnat i vinkelvolten (eller i tanken rättare sagt).
Vi har tecknat ett hyresavtal på en kaffemaskin till kontoret. Som vi hyr enl avtalet i 48 månader och har möjlighet till att köpa loss (vilket vi inte kommer att göra). Och får faktura på en ggr i kvartalet, där det även är med "försäkring". Men nu... hur bokför man detta "hyresavtal.. det är ju hyra av maskin... personalkostnad men även till alla besökare osv... förbrukningsinventarier.. osv. Ja jag har snurrat in mig rejält. Vilka konton är det som ska användas?
S G
Svara
2 SVAR 2

Fd medlem
Inte tillämpbar
2018-03-20
14:17
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2018-03-20
14:17
Hyra av inventarier, kto 5220, är mitt förslag.
Svara
2018-03-20
14:22
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2018-03-20
14:22
Ohhh.. men jaaa så klart. Låter ju hur logiskt som helst. Tack för snabbt svar 🐵
