Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hyra

Hej.. helt nystartad enskild firma.. jag gorde en egen insättning 1600:- jag köpte även ett par arbetsskor 623:- med moms.. jag betalade hyran med dom 1600:- jag satte in men nu när jag scannade kvittot för arbetssorna så visar det minus 2099:- vad kan jag gjort för fel ?.

2 SVAR 2

Hmm. Kan tyvärr inte svara på frågan om hur programmet gjort med ditt utlägg men det verkar som om du lagt något på fel sida debet/kredit då 1600 + 623 (minus moms) blir 2099 kr. Så du får kolla på det. 
Däremot så vill jag flagga lite för att just arbetskläder och även skor har väldigt restriktiva regler. Har du köpt skyddsskor (d.v.s med stålhätta) så bör det gå. Svårt i AB och ännu svårare i enskild firma. Finns lite att läsa här men tänk då på att detta gäller anställda, vilket du då inte är i din enskilda firma så det är ännu svårare med kläder för dig. Lycka till! 
https://www4.skatteverket.se/rattsligvagledning/324271.html?date=2009-06-15&q=arbetskl%C3%A4der&&pk_...
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Peter!

Precis som AccountantfromHell_singland skriver ovan låter det som att något på fel sida. Det borde inte bli dubbelt.
Det jag funderar på är hur du gjorde när du scannade in kvittot. Om man bokfört något i eEkonomi och scannar in kvittot i efterhand ska man endast gå på verifikationen och välja Koppla bild. Då kopplas endast bilden i efterhand till en redan skapad verifikation. Kan det vara så att du valde t.ex Inköp mot kvitto på bilden och bokförde samma inköp via bilden också?
I så fall behöver den ena händelsen nollas/vändas så att du endast har en händelse.

Skicka gärna skärmdumpar på hur händelse 1 och 2 (med kvittot) ser ut så ska vi försöka bena ut det åt dig 🙂

Ha det gott!
/Sofia