Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ingående balans stämmer inte.

Hej, jag är ny företagare sedan 2019. Hann tyvärr inte med så mycket innan pandemin satt stopp för min verksamt, som är en sidoverksamhet, vid min vanliga anställning.

 

Detta medförde att jag påbörjade min bokföringsutbildning, som kostade pengar varje månad. Lärde mig grunderna, i Fortnox men sedan blev allt pausat. Nu när jag ska återuppta detta så börjar jag med att byta bokförningsprogram och det är nu problemen uppstår märker jag. För jag har nog inte gjort helt rätt eller utfört allt som jag ska. Årsredovisning och skatt och moms ska vara klart, hoppas jag.

Men det verkar som om min ingående balans inte är riktigt då den påvisar att jag ligger ca: -39 000 kr när jag ska föra över bokföringen för årets räkenskapsår ifrån Fortnox till Visma eEkonomi. (Mycket utgifter under första året har jag haft).

 

Är det kapital i aktiebolaget som saknas?

Vad har jag missat? 

Vad ska jag göra?

 

Min kunskap är tyvärr lite för dålig och jag vet att jag bör utbilda mig mer. Men så jag förstår det så är Visma eEkonomi det bokföringsprogrammet jag borde valt i från början. Tyvärr var det min ekonomifirma som tvingade mig till att lära mig Fortnox när jag anlitade dem. Jag visste inte bättre 😞

 

Är det bästa att anlita en revisor eller likdanande som ser över min bokföring kanske? Har inte så stor inkomst i företaget så vill helst hålla nere alla kostnader så mycket det går.

 

Till hösten är tanken att bolaget ska blomstra igen 🙂

 

Tacksam för svar

1 SVAR 1
Roffakab
CHAMPION

Hej

 

Jag skulle skriva ut en Balansräkning från Fortnox per 2020-12-31 som då representerar UB 2020-12-31.

 

Den ska sedan registreras som IB i Visma per 2021-01-01.

 

Det låter som att du redan läst över alla transaktioner för 2021. Om inte får du göra det eller möjligtvis bokföra dessa på nytt i Visma.

 

Om du vill ha stöd till en rimlig kostnad från en redovisningskonsult kan du kontakta mig på casperkonig@gmail.com.

 

Vänliga hälsningar

RoffaK