Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

AndersJ
NY MEDLEM

Ingående balans

Hej!

Jag har manuellt lagt in IB men kan inte registrera då det inte balanserar.

Hur gör jag?

Har i panik fått ta över efter en bror som blivit dement och inget stämmer och jag är absolut inget proffs utan försöker bara hjälpa till.

Mvh A

7 SVAR 7
AnnicaL
CHAMPION

Är det enskild firma kan du lägga mellanskillnaden på eget kapital. Däremot AB kan du utgå från senaste årsredovisningens siffror om det inte finns mer detaljerad saldolista. 

Det räknas som enskild firma, det gäller en liten privat hyresfastighet.

Det enda vi har sedan 2022 är en Balansräkning som inte stämmer. Han har på något sätt lyckats "slarva bort eller radera" tidigare bokföringsprogrammet så vi kan inte få ut mer uppgifter än det vi lyckats hitta.

Han har "plockat runt" med så mycket papper.

Det finns hyresskulder och egna uttag till en hyresgäst ska dessa skrivas  med -(summan) framför?

Jag har bara skrivit in alla siffror nu som lån, bankkonton m.m. utan -framför så Totalt blir nu 1 131 730.69

Om jag för in -(totalsumman) på eget kapital blir det 0, är det så jag bör göra?

Hej

 

Tråkig situation du hamnat i. Du försöker få ordning på IB (vilket år?) men jag tror att du först måste fastställa om det lämnats någon NE-bilaga med ett skattemässigt resultat från näringsverksamhet 2023. Vill du ha hjälp med att uppdatera bokföringen får du gärna kontakta mig på casperkonig@gmail.se.

 

Vänliga hälsningar

RoffaK

Jag mailar dig och skriver IB bokföring i ämne.

Jag har mailat dig men mailet kom i retur så jag försökte med .com istället.

AndersJ
NY MEDLEM

NE är inskickat och det beloppet har jag lagt in utifrån Balansrapporten på UB

Detta gäller 2023, vi har begärt uppskov med deklarationen då vi upptäckte detta då han hamnade på sjukhus. Vi har letat papper så nu har vi fått rätsida på allt det i alla fall men nu måste jag starta 23 från noll då vi inte hittar den tidigare bokföringen.