Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Insättning från kortterminal

Hej

Jag kör visma enskild firma, lokalt på datorn och för kontantmetoden. 

Jag har Izettle kortterminal och får transaktionerna från terminalen utbetalt till mitt bankkonto veckovis.
Som jag förstår så måste jag bokföra betalningar som jag fått i min butik samma dag eller senast dagen efter att dom genomförs. Jag tänker som så att jag tar hela summan som jag fått in under försäljningsdagen (kort, swish och kontanter) och gör en enda verifikation på allt (väljer kassa som konto?). Ett par dagar senare får jag in en inbetalning från izettle till min bank. Men denna summa som jag får har jag ju redan bokfört på försäljningsdagen. Hur hanterar jag inbetalningen från Izettle då den inte stämmer överens med försäljningsdagen och även kan innehålla försäljning från flera dagar? Måste jag göra en ny verifikation på inbetalningen och hur gör jag då för att det inte skall bokföras dubbelt.

1 SVAR 1
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan! 

Detta är inte helt enkelt att hantera i Visma Enskild Firma, eftersom du inte kan välja konton själv. Jag tycker det blir lättast om du kontaktar oss på supporten via telefon eller chatt så du får rätt på det. Det finns ingen färdig hantering nämligen.

Sen vill jag också informera om Visma eEkonomi som kan integrera med iZettle och sköta dessa försäljningar åt dig på ett mycket smidigt sätt, om du är i kontakt med oss så kan du fråga om integrationen för att få mer info om vad detta innebär och hur du kan hantera ett byte av program om det blir aktuellt. Har du mycket av din försäljning via iZettle så skulle detta nog vara att rekommendera. 

Ha en fin fortsatt fredag! 
/My