Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Jake87sthlm
MEDLEM

Kan inte ladda upp info.sru

Hej!

 

Det går inte att ladda upp filen info.sru när jag loggar in på skatteverket. Jag har letat under alla flikar och det finns INGENSTANS. testade att ladda upp den på samma ställe som jag laddade upp blanketter.sru men får felmeddelande "denna fil innehåller inge NE bilaga". 

Tack på förhand

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Jake,

 

Har det löst sig för dig? Tolkar dig som om du inte hittar exakt var på Skatteverkets sida som du ska ladda upp filen? Prova att du går till filöverföring

 

Om du inte får det att fungera där så kanske det är bäst att du vänder dig till Skatteverket så får de hjälpa dig rätt. Skulle du få något specifikt felmeddelande med någon form av hänvisning till en ruta eller rad så går det fint att återkomma så ska vi försöka hjälpa dig. 

 

Hoppas det löser sig!

/Tinna

 

 

Hej Tinna,

Tack för ditt svar! 🙂 Jag hittade den filöverföringslänken till slut, men hade redan hunnit skicka in min deklaration. Jag följde skatteverkets egna anvisningarna i denna länken: https://www.skatteverket.se/foretagochorganisationer/inkomstdeklaration/enskildnaringsverksamhet/ins...

 

Där står det ingenting om filen info.sru. Det enda jag gjorde var att logga in på min inkomstdeklaration och laddade upp NE-bilagan (Under fliken Bilagor) och kontrollerade att alla uppgifter stämde och sedan var det grönt att skicka in. Jag gjorde precis samma förra året (laddade inte upp info.sru), anledningen till att jag frågade här i forumet i år var därför att jag här om dagen på ett annat ställe läst att info.sru MÅSTE laddas upp tillsammans med blanketter.sru annars är informationen inte giltigt. Förra året antog jag att den inte var nödvändig eftersom jag inte hittade vart jag skulle ladda upp den.

 

Vet du möjligtvis varför den info.sru filen är nödvändig att ladda upp?

Jag förstår inte varför det finns två olika sätt (på olika ställen på skatteverket) att ladda upp filerna och varför det finns ett val att ladda upp NE bilagan direkt inne i inkomstdeklarationen och att det funkar att skicka in deklarationen, om den där info.sru nu skulle vara nödvändig? Lite förvirrande 😕

 

Ha en fortsatt fin dag!

/Jacob

Hej Jacob,

 

Bra fråga faktiskt. Själv har jag ingen aning men det borde kompisarna på Skatteverket vet så kolla med dem 🙂 

 

Skönt att du fått in dina filer och tack för att du återkopplade. 

 

/Tinna