
Fd medlem
Inte tillämpbar
2018-08-31
14:33
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2018-08-31
14:33
Kollegan kan inte starta Visma Administration
Vi har ett problem som uppstår de flesta dagar. Jag vill gärna ha kontakt med Vismafolket för felsökning eller konkreta råd.
Min dator är moderdator för Visma. När kollegan kommer måste min dator alltså vara på för att hon skall kunna använda Visma. Men på senare tid (flera månader) har det ändå inte fungerat. Det går alltså inte att starta Visma på hennes dator slumpvis utvalda dagar/tillfällen. Tillfällena då Visma startar är färre än de när det inte startar. Naturligtvis har vi startat om och dylikt, men vi börjar tro att det är Visma på moderdatorn som inte "släpper ut" den kontakt som skall upprättas. Kan ni ta kontakt med oss, är ni snälla!
Svara
3 SVAR 3

Fd medlem
Inte tillämpbar
2018-08-31
14:44
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2018-08-31
14:44
Är det ett akut problem är det bättre att ringa visma, det kan ta tid att få svar på forumet .
Svara

Fd medlem
Inte tillämpbar
2018-09-03
14:58
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2018-09-03
14:58
har ni får en lösning på problemet !? en funderingar, har ni uppdaterat till nya versionerna av visma, har ni installerat en nätverksinstallation på huvuddatorn eller är det en vanlig installation...
Svara
2018-09-07
09:32
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2018-09-07
09:32
Hej
Det bästa är att ni ringer in till oss då ni har tillgång till både den som agerar server och den som är klienten. Men börja med att se till att enligt ovanstående inlägg att se till att det är uppdaterat på båda datorerna.
/Annica
Det bästa är att ni ringer in till oss då ni har tillgång till både den som agerar server och den som är klienten. Men börja med att se till att enligt ovanstående inlägg att se till att det är uppdaterat på båda datorerna.
/Annica
