Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kom igång - eEkonomi

Har precis startat och behöver en del hjälp med bokföringen. Kör massage så det jag undrar är vart lägger jag in dagskassa/moms , inköp /moms inköp. om jag tar ut lön vart bokar jag det med allt det innebär med sociala utgifter mm.
3 SVAR 3
Moa Lundberg
CONTENT PRODUCER

Hej!

Jag ser att du har eEkonomi Bokföring.

I den varianten sköter du din bokföring via fliken Kassa och bankhändelser. Här ska du registrera alla in- och utbetalningar som sker på ditt företagskonto/kassakonto. 

Kika gärna på vår e-learning här, så hoppas jag att du får svar på dina frågor. När du kikar på utbildningen, tänk på att du i ditt program saknar flikarna för Inköp och Försäljning då det ingår i varianten med fakturerings-delen.

Ha en bra dag!

/Moa
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej, Jag använder också detta men får upp att en bankhändelsen ska matchas mot en annan bank händelse och denna finns inte. Hur gör jag då?

Mvh
Marie

Hej Marie!

Vad jag kan se så har du hela programmet eEkonomi, med både bokföring och fakturering. I den varianten kan programmet mycket väl föreslå vad en betalning under Kassa och bankhändelser ska matchas mot. Ex. du har lagt upp en kundfaktura på 100kr och registrerar sedan en inbetalning under Kassa och bankhändelser på 100kr. I de flesta fall kommer programmet då föreslå att du ska matcha betalningen mot fakturan på samma belopp. 

Om det är så att programmet har föreslagit en händelse som du inte vill matcha mot kan du klicka på raden, då fälls den ut och via Åtgärder - Matcha kan du själv välja hur du vill bokföra betalningen. 

Hoppas det besvarade din fråga.

Ha en fin dag!

/Moa