Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

popannika
MEDLEM

Korrigering av bokförd och inlämnad momsdeklaration

Hej,

Upptäckt att jag inte hade registerat moms på en verifikation för ett presentkort, (som är använd ska tilläggas för att inte förvirra mer än nödvändigt...) i bokföringen.

Mitt problem nu är att detta var i juli 2019 så momsdeklarationen har ju varit inlämnad sedan länge. Hur som, jag har nu korrigerat den inlämnade momsdeklarationen för juni-sep 2019 som verifikationen/inbetalningen tillhör hos skatteverket så det verkar ok, det som är själva problemet är bokföringen, jag låste upp den och gjorde en ny verifikation för att rätta till men när jag sedan går in under "Momsredovisning" så kommer följande text upp: Vid kontroll av momsrapporten hittades avvikelser kopplade till 1 verifikation. Verifikationen behöver kontrolleras.  Klickar jag på kontrolleras så står det under orsak: Avvikande datum

 

Nu tror jag inte det hade spelat så stor roll om jag hade valt ett datum i juli eller 31:a dec, samma problem hade väl kommit upp då båda momsdeklarationerna är inlämnade? Problemet nu är, hur får jag bort avvikelsen eller ska jag bara ignorera? Vad gör jag?

 

Mvh Annika

1 SVAR 1
AnnicaL
CHAMPION

Du kan nog strunta i varningen, posten tas med i alla fall.