Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Korrigerings verifikation - eEkonomi

Kan någon hjälpa mig det blev liksom ett dubbel fel. Jag skulle korrigera en manuell verifikation och boka bort 922.50 från 1510 kontot men såg ju till att det blev det dubbla beloppet istället . Så när jag gjorde korrigeringen så satt jag ju tydligen beloppet i fel ruta. Så nu undrar jag hur jag ska lösa detta. Har nu ett belopp på 2ggr 922.50 på 1510 kontot som jag nu vill boka av såp det blir noll där. Bifogar en bild så kanske nån fattar vad jag pratar om. Jag är som ni förstår nybörjare och har nu ställt till det och har inte koll på hur jag ska lösa detta.


3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

1/ spegelvänd konteringen för verifikat A62 (bilden)



2/  hur ska den rätta konteringen se ut när ver B74 (eller står det 874?) skall rättas?

Mikael
Fd medlem
Inte tillämpbar

B74 är korrigerings verifikationen. Bifogar orginal verifikationen och där ska beloppet som står på 1510 kontot vara 922,50 nu är det ju bara 0.50 där. Och således så ska 1580 vara 9477.50 men när jag gjorde korrigeringen så hamnade väl beloppet fel så nu blev det 2ggr 922,50 på 1510 som jag ska boka bort så det blir noll där.
Lisa Henriks
PRODUCT OWNER

Hej Kranzen! 

En liten fundering först, om det på 1510 ska vara 922,50 så är det ju 922 kr som är fel. Men samtidigt säger du att det ska vara 9477,50 på 1580 vilket tyder på att det är 922,50 kr fel på det kontot. Är det något annat konto som har fått 0,50 kr för mycket eller för lite registrerat på dig? Eller är det helt enkelt så att beloppet på 1580 ska vara 9478? 
Kolla gärna över konteringen och återkom om det är något annat belopp som också ska ändras så ska jag sen hjälpa dig i hamn 🙂