Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

DianaSwe23
MEDLEM

Kostnader mässa utomlands

Hej

 

När man åker till UK på mässa hur ska man bokföra alla kostnader?

Lunch, fika, middag, representation. Hur fungerar det med moms avdrag? 

Vad är avdragsgill eller ej? Vilka konton ska jag använda? 

Ska man använda inköp mot kvitto eller övriga uttag i Visma?

1 SVAR 1
Josefine Johansson
MODERATOR

Hej!

 

Tack för din fråga. Just kostnader kring konferens och tjänsteresor är lite klurigare, men du kan läsa mer om detta här där det också finns lite länkar som man kan kika på. Om man får lov att bokföra detta som avdragsgilla kostnader och/eller momsen är avdragsgill beror lite på, och kan vara bra att kontrollera med Skatteverket för att få bäst svar. Hur du sedan hanterar det i Visma eEkonomi beror på om du betalar om det blir egna utlägg, dvs du betalt med privat kort eller med företagets kort samt om det är avdragsgillt eller inte. 

 

Ha det fint!

Josefine