Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Lägga in en ny faktura från bolagsverket

Hej, Jag lägger in ny leverantörsfaktura från
Bolagsverket som är momsfri.Den placeras på konto 2440 av bokföringsprogrammet men vilket konto skall det bokföras mot? det är en
avgift och ingen inköp riktigt. Tacksam för hjälp.
5 SVAR 5
Khedron Wilk
CHAMPION

Om inte annat så kan du kanske ta det som 6990 Övriga externa kostnader eller  6590 Övriga externa tjänster (om du tex fått något för avgiften, ett dokument tex) men avser avgiften något specifikt? Tänker att det kanske finns något typ av kostnad/tjänst som avgiften kan hänföras till?

Observera att om avgiften inte är avdragsgill, tex om det avser en utgift som uppstod innan bolagets registrering (vanligen själva registreringen av företaget hos BV) så bör det istället bli 6992 Övriga externa kostnader , ej avdragsgilla.


Fd medlem
Inte tillämpbar

Tusen tack för svaret, detta var avgift för anmälan av verklig huvudman så 6590 bör vara lämpligast, eller?

Låter så i mina öron. Jag är bara en glad bokföringsamatör som gör min egen bokföring men det borde fungera tycker jag.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag är bara glad nybörjarbokföringsamatör som är enormt tacksam för alla tips och hjälp:)
Fd medlem
Inte tillämpbar

Andra har föreslagit 6991 Övriga externa kostnader, avdragsgilla när det frågats om verklig huvudman, se bifogad länk

https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/vilket-konto-ar-lampligt-att-anvanda-nar-man-bokfor-en-...