Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Studio7
MEDLEM

Låsning bokföring

Hej!! Jag är nystartad och väldigt grön inom Visma och eEkonomi. En fråga som jag länge har gått och tänkt på är hur det funkar med bokföringen och låsningen av perioder. 

jag har inställt att det ska låsas varje månad om jag är klar med månaden dvs. Tjejen på kundsupport sa att man inte behövde låsa varje månad om man inte ville utan att det räcker att jag låser innan räkneskapsåret är slut. Men om jag nu vill låsa tex maj, juni och juli. Vad är det viktigaste jag ska tänka på innan jag låser? Jag ser att mina två fakturor och inbetalningar som jag har fått av kund är "automatiskt bokförda" i fliken kassa och bankhändelser. Betyder detta att allt är bokfört och klart, eller är det något mer jag behöver tänka på? Med vänlig hälsning, en vilsen nybliven egenföretagare 

3 SVAR 3
Joachim E
MODERATOR

Hej

Det är svårt att svara på exakt utan att ha all din företagsinformation tillgänglig men allt löpande dvs fakturor du fått eller skickat, eventuella löner skall vara bokförda. Sedan skall även eventuella momsredovisningar skapas och bokföras.

/Joachim

Studio7
MEDLEM

Tjena Joachim, tack för ditt svar. 

ja precis jag förstår att det är svårt, och försökte formulera så bra jag kunde haha. 

ja precis, men då borde det stå rätt till då det står att det är bokfört och klart under mina kassahändelser. Jag är inte registrerad för moms ännu så det är något jag får ta när det är dags för det! 

Ok då borde det löpande räcka att du har klart. Skulle något missats så går det att låsa upp en period också.