Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Legat ute med kostnad åt företaget i ca 7 mån

Jag upptäckte precis att jag legat ute med en kostnad för förfriskningar på ca 1 600 kr sedan april i våras. En kostnad bolaget inte har betalt mig och således är inte köpet alls bokfört.

 

Jag undrar om det finns något som stoppar mig från att göra den utbetalningen nu och dra av köpet på företaget vilket borde gjorts i april? Men att det görs i samband med transaktionen/återbet. till mig?

 

Kvittounderlaget har företagsnamnet, företagsadress, moms etc. angivet så ska inte vara några problem på den punkten. Jag har bara glömt att låta företaget ersätta mig för utlägget. Men undrar nu om det är något som avrekommenderas när det är så många månader sedan?

2 SVAR 2

Att göra ett korrekt avdrag för sent och då även lyfta momsen för sent är inga problem egentligen.

Frågan är väl dock om du har någon avdragsrätt och momslyft på "förfriskningar". Men rätt till ersättning från bolaget har du absolut. Lycka till!

Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack så mycket! Blir alltid osäker när man ska göra något som frångår det normala 🙂

 

Som kuriosa kan jag meddela eventuell andra sökare att det rör sig om energidryck, något som SKV gav tummen upp på för ca 5 år sedan när jag frågade om det var avdragsgillt. De såg ingen skillnad på det jämfört med t.ex. läsk, kaffe och liknande.