Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Wille_P
MEDLEM

Manuell momsredovisning

Jag använder eEkonomi Smart och behöver på något sätt få bort "kravet" momsredovisningen för september månad. Har köpt upp ett annat bolag och vår redovisningskonsult som hjälpt oss med detta har därför skickat momsredovisningen för september månad manuellt men när det blir dags för att momsredovisa oktober månad vill vi göra det direkt i eEkonomi. Hur kan jag ignorera september månad?
2 SVAR 2

Tror inte att du kan komma runt detta. Din redovisningskonsult borde ha hjälpt dig direkt i eEkonomi och gjort momsdeklarationen i detta program det hade underlättat för dig. 

Jag gissar att momsrapporten för september är bokförd iaf? Svårt att guida dig helt rätt utan att se bokföringen, risken är stor att jag ger fel råd. Kanske din konsult kan hjälpa dig att får det korrekt i programmet? 

Jag tror att jag som redovisningskonsult hade vänt den manuella momstömningen för september och gjort en ny momsdeklaration och sen hade jag gått in på skatteverket och rättat den som är deklarerad så att den stämmer mot momsredovisningen i systemet. Det borde ju inte skilja sig nämnvärt mot vad som deklarerats tidigare?

Mvh

Lovisa

 
Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100
Wille_P
MEDLEM

Tack för snabbt svar Lovisa. Ska kontrollera detta med vår konsult.