Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Monkan26
UTFORSKARE

Manuellt och bankkoppling

Halloj.

Jag sitter och lägger in Zettles försäljningssiffror manuellt då bankkopplingen inte är för det. Men jag tänkte på Zettlels avgift. Den går på 6750. Jag kikar på de verifikationer som systemet gör och lägger in automatiskt. Där finns dessa verifikationer redan. Då ska jag väl inte ta med dem när jag matchar bankhändelserna manuellt på försäljningen? Tänker jag fel?

4 SVAR 4
AnnicaL
CHAMPION

Är transaktionen redan inne från kassasystemet ska du kunna matcha bankhändelsen mot Importerade verifikationer. 

Får kika vidare. Hittar inga. Kan inte importera nån heller. Tack ändå  👍

Passar på att fråga om jag gör rätt. Jag klickar på matcha. Går der till bokföringshändelse. Övrig insättning. Går ner till bokföringsförslag väljer fodran kontokort och kuponger. Det kommer fram om det är betalning genom Zettle. Har jag fått betalt via swish så väljer jag momsfri försäljning 3044. (medicinsk fotvård). Så laddar jag ner transaktionen från banken så den kommer med i verifikationen. Då har jag väl matchat?

AnnicaL
CHAMPION

Du skrev ju att "systemet" har gjort verifikationer - är inte det via en import av iZettle-transaktioner? Hur kommer dessa annars in? Om du klickar på Matcha på en insättning i Bankhändelser och ser om du kan välja Importerade verifikationer i stället för Övrig insättning - har du något där du kan passa ihop posten med?

Försäljningen får jag lägga in manuellt. Eftersom zettle tar en avgift så känner inte systemet av det och matcha då smummorna är olika. Det är så svårt att förklara. Jag får försöka hitta nån jag kan åka till. Tack för att du tog dig tid.