Hej!
Jag hade en inbetalning från en kund som jag hade tänkt matcha med kundfakturan när betalningen kom in. Dock råkade jag trycka på "bokför" från kassa- och bankhändelser på inbetalningen istället för "matcha" (för att "matcha" inte dök upp automatiskt som det brukar göra, kanske för att kundfakturan var förfallen?). Så nu är inbetalningen bokförd men inte kopplad till kundfakturan, vilket gör att kundfakturan ligger kvar som obetald. Jag undrar över tips om hur jag kan lösa det på bästa sätt?
Mvh Therese
Kolla om du kan få upp alternativet Ångra matchning när du står på bankhändelsen. I så fall ångrar du den manuella bokföring du gjorde och väljer sedan att matcha mot kundfakturan i stället.
Hej!
Tack för ditt svar. Den ligger under verifikationer nu och jag får inte upp något om att kunna ångra matchning.
Hej
Tror det krävs att man får se hur allt ser ut i ditt eEkonomi, så om du inte redan har ringt in och pratat med telefonsupporten så skulle jag rekommendera att du gör det. Då kan ni skärmdela och personen som hjälper dig kan se hur det ser ut i ditt system.
Du når supporten på 0470 - 70 62 00
/Joachim
Hej, ok, tack så mycket!
Mvh. Therese
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.