Hej.
Jag har bokfört alla leverantörsfakturor och nu ska jag matcha betalningen. Men det finns inga leverantörsfakturor under fliken "leverantörsfakturor". Vad har jag gjort. Jag har registrerat en leverantörsfaktura och bokfört den direkt innan jag har matchat bankhändelse. Har jag gjort fel? Jag har även importerat alla kontoutdrag från mitt privata konto eftersom jag har inte skaffat än företagskonto. Alla leverantörsfakturor och kundfakturor ligger redan under bokföring, verifikationer.
Tack på förhand för svar.
Med vänlig hälsning, Katarina
Hej
Privata kontoutdrag bör du inte importera till systemet om du inte har ett eget separat privat konto för företaget.
När du skriver att du bokfört leverantörsfakturorna innebär det
1. Att du först lagt upp fakturan under inköp Leveratnörsfakturor och sedan matchat inbetalningen mot leverantörsfakturan?
2. Eller menar du att du bara bokfört dem från kassa och bankhändelser?
Det finns enbart något under leverantörsfakturor om du gjort det enligt punkt 1
/Joachim
Jag har börjat att bokföra alla leverantörsfakturor och kundfakturor den här månaden för förra året. Kan det vara fel?
När jag skapat en kundfaktura, så har jag skickat den till kunden och registrerat inbetalning. Jag gjorde ingenting under bankhändelser, jag har bara importerat kontoutdrag från mitt privata konto till mitt företag eftersom jag inte har något företagskonto.
Hej
Jag behöver fortfarande veta exakt hur du har gjort för att kunna svara på din fråga.
Om du har skapat både kundfakturor under försäljning och lagt upp Leverantörsfakturor under inköp så skall dessa matchas under kassa och bankhändelser om du importerat ett kontoutdrag från ditt privata konto.
Visar med ett par bilder nedan.
Kundfaktura
Leverantörsfaktura
/Joachim
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.