Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

gabriele
NY MEDLEM

Momsdeklaration för lagerbolag med generalfullmakt

Hej!

Jag har köpt ett lagerbolag (AB) som fortfarande väntar på handläggning av Bolagsverket för att registrera över bolaget på mitt namn. Under tiden har jag fått en generalfullmakt för att kunna använda bolaget.

Jag har ansökt om (blankett SKV 4620 Företagsregistrering) via pappersblankett då jag ännu inte kommer åt mina tjänster för bolaget på skatteverket.se/verksamt.se. Sedan fick jag ett telefonsamtal från Skatteverket gällande några uppgifter som skulle förtydligas, varpå hon påminde mig om momsdeklaration nu den 12e februari.

Jag har ännu inte börjat använda bolaget men så som jag förstår det behöver jag lämna in en momsdeklaration ändå. När jag loggar in i mina sidor på Skatteverket hittar jag dock inte tjänsten för momsdeklaration, förmodligen då omregistreringen av bolaget inte är färdigt hos bolagsverket.

Hur gör jag nu för att deklarera momsen? Jag hittade pappersblankett Momsdeklaration (SKV 4700MO) som jag beställde idag för februari månad, men jag är tyvärr sent ute för att den ska hinna komma samt att jag ska kunna skicka in den innan 12e februari.

Stort tack på förhand för hjälp med detta!

2 SVAR 2
gabriele
NY MEDLEM

Förtydligande: jag har ansökt om F-skatt, arbetsgivare, och moms via blankett SKV 4620 Företagsregistrering.

Hej

Jag skulle säga att detta är en fråga du måste ta med skatteverket. Kommer du inte åt momsredovisningen för bolaget inne på deras hemsida så blir det svårt att redovisa momsen.

/Joachim