Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Jenny_
MEDLEM

Momsen stämmer inte vid konstaterad kundförlust

Jag har 2 st kundförluster som jag har bokat bort men nu när jag ska göra momsrapporten så har jag en avvikelse på momsrapporten för momsen på dessa inbetalningsjournaler (fakturor).

Hur bokar jag bort den så det blir rätt när jag ska göra momsrapporten?

 

3 SVAR 3
Joachim E
MODERATOR

Hej

Skulle behöva se de verifikationerna som orsakar avvikelsen för att kunna svara på hur du skall rätta det. Du får gärna bifoga skärmdumpar på de verifikationerna i ett svar på detta.

Den absolut vanligaste orsaken till att det blir en avvikelse i momsredovisningen är att det skanas momskod på något konto.

/Joachim

Hej, jag har fått hjälp på annat håll nu och jag har gått in i inbetalningsjournalerna och lagt till 2 rader, en för konto 2611 i kredit och en för konto 2641 i debet och nu stämmer momsen. 

Hej

Toppen att du fått det löst vilket är det viktigaste.

Önskar dig en fortsatt fin sommar.
/Joachim