Jag har läst in bokföringen i en SIE fil från BLekonomi. När jag skall göra momsredovisning så klagar visma eekonomi på att det saknas momskod för 2650 (mitt redovisningskonto för moms). Hittar ingen lämplig att lägga in
Hej
2650 skall inte ha någon momskod och 2650 skall inte påverka momsredovisningen i systemet alls.
Kan du bifoga hur det ser ut i momsredovisningen och det felmeddelande du får så jag får se hur det ser ut.
kan även rekommendera att eventuellt ringa in till vår support på 0470 - 70 62 00 som förmodligen ger dig en lösning snabbare.
/Joachim
Hej, Joakim. Har pratat med supporten och de vill inte hjälpa mig utan hänvisar till detta forum. Det som händer är när jag försöker göra momsredovisning klagar den på avvikelse på bifogad verifikation. Hade samma problem med mina försäljnings verifikationer men det löste sig när jag la in momskod på försäljningen (inget jag behövde i BLekonomi som jag läst in från). Jag trodde därför att det var samma fel
2650 ingen momskod kredit
2641 momskod 48 kredit
2611 momskod 10 debit
Verifikationen är i balans
Momsredovisningen för den perioden är redan bokförd så det är orsaken. Du skall inte göra någon momsredovisning i eEkonomi då.
Verifikationen du bifogat är bokföringen av momsredovisningen för just den perioden.
Antingen får du ta bort den verifikationen/vända bort den så du kan redovisa momsen i eEkonomi eller så redovisar du den manuellt inne på skatteverket.
/Joachim
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.