Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Katarina 1
MEDLEM

NE NEA

I kalkyldelen Visma Skatt, om man har en näringsverksamhet så fyller man i uppgifter om näringsfastigheten kopplad till verksamheten.  Längst ner på den kalkyldelen finns en knapp fler fastigheter. När används denna ? Om man nu har fler verksamheter, enskilda firmor, deklareras på NEA. Om dessa verksamheter har fastigheter, kan man då skriva in uppgifter om dessa här. De ska ju alla till NE blanketten.

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Katarina 1 

 

Tack för att du skriver din fråga i forumet. 

Knappen som du nämner använder du om du har flera fastigheter som ska läggas in. 

 

Har dessa verksamheter fler fastigheter rekommenderar vi att du hanterar det i manuellt i din deklarationen då vi inte har stöd för det i kalkylen. Om detta är något som du har behov av är du välkommen att lämna det som ett önskemål direkt till vår utvecklingsavdelning. 

 

I Visma Skatt finns en knapp som heter Förbättringsförslag lokaliserad en bit till höger om mitten av programmets header. Klicka på knappen och du länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål.

 

 

 

 

Ha en fortsatt fin dag

//Tinna

 

 

Katarina 1
MEDLEM

Hej !

Jag har provat mig fram både att lägga in manuellt och via fler fastigheter i kalkylen. Men det ser ut som det hamnar rätt i deklarationen och blir samma oavsett vilket man gör.

Vad är det som gör att det inte ska användas om man har fler verksamheter med varsin fastighet ? Vad blir inte ok/ fel i deklarationen ? Så jag kan ha koll, för det ser lika ut vad jag ser. Samt så mkt enklare på det sättet. Uppgifterna förs över till N6b och det ser helt ok ut.  Skillnaden som jag ser är at avskrivningar för byggnader/markanläggningar läggs i samma blankett för de olika fastigheterna.

Så man har bara 1 avskrivningsbilaga för byggnader och 1 för markanläggningar. Men det ska ju inte vara ngt problem.

Tack för tips om förbättringsknappen ! Ska kika där.

Bokföringsresultatet för jag över via SIE fil direkt till deklarationens NEA blankett.

Bra med förbättringsknappen, jag ska skriva där, tack.

Mvh Katarina

Hej @Katarina 1 

Jättebra om du skriver det som ett förbättringsförslag till oss. 

 

När det gäller frågan kring de olika verksamheterna och fastigheter tror jag det blir bäst om du ringer in till oss på supporten så vi kika på det tillsammans med dig. 

 

Välkommen att kontakta supporten

//Tinna