Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Josephine
MEDLEM

Nolla konto 2012

Hej! Jag får inte min balansräkning i balans för jag har pengar på konto 2012. Hur bokar jag om dessa korrekt så jag kan deklarera?

5 SVAR 5
Joachim E
MODERATOR

Hej

Förstår inte helt hur du menar med att du inte får balansäkningen att stämma. Att det finns belopp på konto 2012 är egentligen inget konstigt då det kontot tillhör kontogruppen eget kapital.

Du får gärna utveckla frågan och gärna bifoga en balansrapport från eEkonomi där man kan se samtliga konton som det finns saldon på.

/Joachim

När jag går in på Visma eEkonomi Deklaration/årsredovisning efter att ha gått igenom all acheck punkter under Årsavstämning får jag upp en varning som säger "Balansräkningen innevarande år balanserar inte.".

När jag då går tillbaka till Visam eEkonomi och går in på Balansräkning under Kontoanalys så är balansräkningen i baöans där men summan som diffar när balansräkningen tas in i årsredovisningen är smman som ligger på  "2012 Avräkning för skatter och avgifter (skattekonto)". Så det änns som att den summan måste föras in på ett annat konto för att balansräkningen ska stämma i årsredovisningen.

Hej

Behöver som jag nämnde i tidigare svaret se en komplett balansrapport från eEkonomi för att kunna se hur det ser ut. Svårt att svara på annars.
En möjlig orsak kan vara om du inte bokfört bort eventuella momsbetalningar från 2650 utan lagt dessa på 2012 istället.

Så kontrollera hur du bokfört inbetalningar/återbetalningar av moms.

/Joachim

Jag kan inte bifoga något. Varken pdf eller csv. Kan jag maila den någonstans?Alt om du komme rin på denn länk?

Hej

Bilder kan du bifoga så gör skärmdumpar av balansrapporten och bifoga dessa.

/Joachim