Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Magiska Mira
UTFORSKARE

Norskt digitalt kvitto

Hej!
Jag har köpt ljudfiler med healingmeditationer, vilket jag ser som en form av utbildning för mig för att bli bättre på mitt arbete som healer och tarottydare. Jag har fått ett norskt digitalt kvitto/orderbekräftelse (inköpet betalades direkt vid beställningen med kort) och förstår inte alls hur detta ska bokföras? Det enda som står är företagets namn, ordernummer, vilka varor jag köpt och summan jag betalt.

Tack för hjälpen!
4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Om du tänker ta upp det som utbildningkostnad så bokför du det debet det kontot och kredit det konto du betalat från. Är det norsk moms debiterad får du inte dra av den utan även den går på samma konto som utbildningen. Borde vara ett 70-konto
Magiska Mira
UTFORSKARE

Tack, behöver jag tänka på tullkostnader eller gäller det endast fysiska varor? Jag undrar också vilka uppgifter om det norska företaget som måste finnas med på kvittot? Det står inget om organisationsnummer eller adress tex.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tullkostnader blir det endast vid fysisk passering alltså inte tjänster. Det borde ju finnas lite mer uppgifter på kvittot men det går kanske att få fram via någon hemsida

Tack så mycket, jätteskönt att slippa googla i en vecka!