Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Helen Jonsall
UTFORSKARE

Obalans i ingående balanser

Hej på er!
Jag har en fråga angående den ingående balansen som inte är 0:-. Har importerat tidigare bokföringsår från en annan som skött den löpande bokföringen förr nämligen och det verkar som hon inte bokfört årets resultat. Kan någon hjälpa mig med det då jag inte är riktigt hemma på det och kan man eller rättare sagt får man gå tillbaka och göra det nu? Detta gäller en förening om det har någon betydelse 😉

1 SVAR 1
Josefine Johansson
MODERATOR

Hej!

 

Tack för din fråga, ber om ursäkt att du fått vänta på svar. Egentligen får man normalt sätt inte gå in och korrigera i gamla år, men du bör kunna göra detta då årets resultat är något som borde ha bokförts ändå. Detta bör dock kontrolleras med en konsult eller om ni har en revisor i föreningen som kan vara behjälplig så att allting görs korrekt. Detta förutsätter också att föregående år inte är låst ännu för att man skall kunna ändra. 

 

Så mitt råd är att kolla med en konsult eller föreningens revisor hur man bäst hanterar detta för att komma fram till vad som blir bäst i din situation. Återkom sedan om du behöver hjälp hur man gör det i programmet när du fått svar. 

Ha det fint!

Josefine