Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Ni1col
MEDLEM

Olika "Årets resultat" i resultat- och balansrapport flera år bakåt- hur ska korrigera man detta?

Hej,

Jag har fått hjälp med bokföringen för två aktiebolag och jag har nu upptäckt att det verkar blivit fel.
Årets resultat är olika i resultat- och balansrapporterna och man har inte flyttat över årets resultat efter årsavslut utan det har legat kvar på konto 2099 även efterföljande år.

Jag ser en differens på ~9k för årets resultat i Resultat- vs. Balansrapport år 2020 och på efterföljande år stämmer inte årets resultat överens i balans- och resultatrapport heller, även om man räknar bort ingående balans på konto 2099.

Jag har inte längre någon bra kontakt med personen som gjort bokföringen, men utifrån de få svar jag fått på mina undringar så låter det som man gjort verifikationer för att få balansrapporten att ”nolla ut” på bekostnad av att konto 2099 och konto 8999 inte längre matchar…

Nedan följer balans- och resultatrapporterna:

2020

Ni1col_0-1703844769155.pngNi1col_1-1703844793389.png


2021

Ni1col_2-1703844824157.png

Ni1col_2-1704206471714.png

 


2022

 

Ni1col_1-1704206305716.png

 

Ni1col_0-1704206166333.png

 



Kan ni hjälpa mig att få klarhet i vad som är fel och vad jag får ändra, och hur detta görs?

Jag har även liknande problem det ett annat AB, men jag tänker att det kanske är bäst att låta dem vara i separata och börja med bara detta bolag.

Jättestort tack på förhand!

4 SVAR 4
Roffakab
CHAMPION

Hej

 

Jag hjälper dig gärna att reda i siffrorna men då behöver jag nog ha tillgång till din bokföring. Någon logik i det material du presenterat kan jag inte se. 

 

I så fall behöver jag en samarbetskoppling via Visma och för att kunna skicka en inbjudan behöver jag ett organisationsnummer, adress och vilken variant av eEkonomi du använder. Skicka till casperkonig@gmail.com.

 

Vänliga hälsningar

RoffaK

Hej!

Jag har mailat dig. 😃

Hej

 

Kan du kolla så att mailadressen blev rätt casperkonig@gmail.com.

 

Vänliga hälsningar

RoffaK


@Hej igen. 

 

Ja, jag har mailat dig till casperkonig@gmail.com.

Kan du kolla skräpposten 😊