Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Anna Chash
MEDLEM

Övriga kostnader

Hej!

 

Jag driver en enskild firma och skapar videor för Youtube där jag tjänar inkomst. I mina videor visar jag hur man stickar leksaker, vilket innebär att mina händer syns på skärmen cirka 90% av tiden. Jag är övertygad om att videokvaliteten påverkas av hur mina händer ser ut.

 

Min fråga är om jag kan bokföra kostnader för manikyr som Övriga kostnader för min enskilda firma?

1 SVAR 1

Du kan ju alltid göra det men jag är rätt säker på att skatteverket är av annan åsikt. Framförallt då du har enskild firma då den likstom typ är du som person. Du kan ju t.ex. inte ha friskvårdsbidrag i enskild firma på samma sätt som i ett aktiebolag. 

Möjligen så skulle det kunna funka om du gjorde på samma sätt som dansband. D.v.s manikyren du har är så freakad att den privata nyttan blir noll. Det är av den anledningen dansbandens kostymer ser så märkliga ut. Just för att den privata nyttan/användningen inte skulle uppkomma och därmed ge förmånsbeskattning. Och förmånsbeskattning är något av en fetisch för Skatteverket det.....