- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Problem med filöverföring -Fel i filerna kan bero på att ditt deklarationsprogram behöver uppdateras
Hej på er!
Jag har fått problem med filöverföringen till skatteverket, får ett felmeddelande varje gång jag försöker skicka filerna.
Inga uppgifter har ändrats men ändå så är det fel.
Har någon ett tips hur jag kan gå tillväga?
Följande fel har påträffats i info sru Rad Felmeddelande
7 | Posten ORGNR saknar värde. |
8 | Posten NAMN saknar värde. |
9 | Posten POSTNR saknar värde. |
10 | Posten POSTORT saknar värde. |
Löst! Gå till lösning.
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Godmorgon!
Jag tror att lösningen jag gav i tråden Fel på filerna till Skatteverket kommer att hjälpa även dig. Prova och uppdatera gärna din tråd sedan så jag vet hur det går för dig.
Ha en solig vecka
Tinna
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Tack Tinna lösningen hjälpte 🙂
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
- Jag har en fråga.
- Ska skicka iväg filerna till Skatteverket -deklaration. Jag gör som jag ska och då kommer detta upp:
- blanketter(1) kommer upp, försökt och ändra namn på filen till blanketter.sru, men kommer upp en etta i alla fall, på båda filerna
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Hej @Ann-Britt1
Jag misstänker att problemet du upplever med att filerna får "(1)" i filnamnet kan bero på att det redan finns en fil med samma namn i mappen där du sparar filerna. För att undvika detta, kan du genomföra följande steg:
1. Radera befintliga/tidigare skapade filer: Gå till den mapp på din dator där du sparar deklarationsfilerna och säkerställ att inga filer med samma namn ("blanketter.sru") redan finns kvar. Radera dem om de finns.
2. Skapa filen på nytt: Efter att du har säkerställt att inga filer med samma namn finns i mappen, skapa filen igen i ditt program.
Anledningen till att parenteserna (1) läggs till i filnamnet är att operativsystemet inte tillåter två filer med exakt samma namn i samma katalog. Genom att följa stegen ovan borde problemet lösas annars ringer du supporten så hjälper vi dig gärna.
Ha en fin dag 🌻