Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

farhad001
MEDLEM

Problem med reskontran

Hej


Jag har en obetald faktura, D22, från 2021. Betalningen har utförts manuellt och bokförts som A14 under 2022, vilket resulterade i att D22 inte avbokas (ta bort) från reskontran.
Hur kan jag justera A14 för att reskontran blir rätt?

Hälsingar, 

Farhad

1 SVAR 1
Joachim E
MODERATOR

Hej

Har försökt återskapa ditt problem i mitt eget system men lyckas inte justera en manuellt bokförd verifikation så den matchas mot en leverantörsfaktura.

Det man kan göra istället är följande. 

1. Skapa en korrigeringsverifiaktion av hela A14 det vill säga du vänder bort samtliga rader och belopp så allt blir plus minus noll.
2. Lägg sedan till en ny betalning under kassa och bankhändelser (Vikigt att du väljer det bankkonto du betalt fakturan ifrån).

 


3. Sedan kan du matcha den nya kassa och bankhändelsen mot den skapade leverantörsfakturan.

 

 

Inte den optimalaste av lösningar men en lösning i alla fall. Hoppas att det fungerar för dig att följa instruktionen ovan. 
Behöver du mer support gällande detta rekommenderar jag att du ringer in på 0470-70 62 00 så kan supporten skärmdela med dig och guida dig bättre direkt i systemet.

Önskar dig en fortsatt fin dag och en riktigt skön sommar.
Joachim