Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Rätta ingående balans

Hej,

Har hittat ett fel i en kunds bokföring. Det är en avvikelse på ca 3000 kr mellan Utgående balans föregående räkenskapsår samt Ingående balans innevarande räkenskapsår. Detta är på konton 2018 samt 2019.

Någon som kan förklara hur jag löser detta? 

Mvh

Linnéa

8 SVAR 8
Joachim E
MODERATOR

Hej

Borde gå att göra en omföring mellan de två kontona för att justera detta. Du får gärna bifoga bilder på balansräkningarna för båda åren som detta påverkar så kan jag ta en titt på hur det ser ut.

/Joachim

Tack. Uppskattar hjälpen. 
Säg till om det är fel bilder jag skickar.

Skärmbild 1.pngSkärmbild 2.pngSkärmbild 3.pngSkärmbild 4.png

Hej

Jag hade velat ha bilder på hela balansräkningarna för de två åren från eEkonomi. Systemet som det är bokfört i nu ser det ut som en rapportkontroll från något av bokslutssytemen.

Gå in i eEkonomi. Gå till sidan Bokföring > Kontoanalys och välj balansräkning. Ta en en för respektive period detta avser 2023 och 2024 anatar jag och bifoga dessa.

/Joachim

Hej,

Då tror jag att jag fått rätt bilder nu. Skärmbild balansräkning 2023 skicka.pngSkärmbild balansräkning 2024 skicka.png

Hej

I eEkonomi stämmer balnanserna på öret så måste vara något i deklarations/Bokslutssystemet som inte är uppdaterat skulle jag säga.

Kontrollera så inga perioder i 2024 är låsta i deklarations/bokslutssystemet och hämta ny data från eEkonomi

/Joachim

Hej,

Jag har kollat det, men det stämmer fortfarande inte. Så jag vet inte vad som är fel, eller hur jag löser det. 

Hej

Jag har dessvärre svårt att svara på det via forumet. Hade behövt se ditt system. Jag föreslår att du om du inte redan gjort detta ringer in till vår programsupport. 

Säg till dem att det stämmer i eEkonomi men blir en avvikelse i deklarations/bokslutsprogrammet.

0470 - 70 62 00

/Joachim

Tack så mycket för din hjälp. Jag ringer supporten och ser vad de säger. 😄