Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Rättelse av utförd periodiseing

Jag har råkat periodisera i två månader som jag inte skulle periodisera.
Vi har ingått i fusion och därav har vår företagsförsäkring övertagits av det företaget som vi håller på att gå samman med.
Vi har fortfarande kostnader på vårt org.nr , företag och ett förlängt räkenskapsår iom att vi har brutet.
Vi kommer då att ha lite kostnader och en del fortsatt bokföring.  Av ren vana har jag periodiserat företagsförsäkringen som nu har tagits över av det företaget som vi ingår i fusion med.
Hur rättar jag dessa två månader?

Tack på förhand..
3 SVAR 3
sivlai
MEDLEM

Kan du inte bara "vända" på verifikationerna manuellt?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Nej, då får jag denna notis ..

"Ändring av verifikation som skapas utifrån en periodisering orsakar avvikeler i periodiseringsrapporten.

Detta bör istället hanteras genom skapande av manuell verifikation.  "


Jesper Fogelström
ANSTÄLLD

Hej Paula! 

För att ta bort de två redan utförda periodiseringarna så kommer du behöva justera de verifikationerna som är felaktiga genom att välja ta bort rader som finns inne på verifikationen, Det andra alternativet du kan göra om perioden för bokföringen redan är låst är att du skapar en ändringsverifikation som finns uppe under kommando när du står på verifikationen.
 Det sista du behöver göra är att makulera de kommande periodiseringarna för att göra det på en levfaktura så går du via Inköp - Leverantörsfakturor - Gå in på fakturan det gäller och tryck på en rad där du ser periodiseringsnumret, i rutan du får upp så kommer du kunna se en ruta som heter makulera kommande periodiseringar den ska bockas i. För att justera en periodiserad verifikation så går man via Bokföring - Verifikationer - Klicka dig in på den det gäller och där kan du trycka på periodisera så får du upp samma ruta som innan och då bocka i makulera kommande.

Tack på förhand!