Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Redigera totalbelopp på registrerad leverantörsfaktura - E-ekonomi

Hej.

Jag råkade skriva 1 762:- istället för 1 726:-, vilket det skulle vara, på en leverantörsfaktura. Jag insåg inte mitt misstag fören det var för sent och nu står den bara som delbetald och att det fattas 36:-, vilket det inte gör, eftersom fakturan betalats i sin helhet på 1 726:-

Hur kan jag rätta till det så att det inte längre ser ut som en delbetalning när det bara var ett skrivfel. Går det att redigera summan på leverantörsfakturan i efterhand på något sätt? Raden är grå, så jag misstänker att det inte går.

Eller hur ska jag göra? Jag är väldigt ny på det här, så förklara det i oerhört tydliga termer tack 😃

/Daniel
2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag skulle göra det enkelt för mig och bokföra en betalning på differensen med samma datum som fakturan bokfördes och sedan gå in och ändra den betalningsverifikationens ”bankkonto” (ex 1930) mot det kostnadskontot som fick ta differensen när du bokförde fakturan. Hmm, hoppas jag var tillräckligt tydlig 🙂 Fast nu ser jag att vi jobbar ju inte i samma program så det här kanske inte alls hjälpte!
sivlai
MEDLEM

Jag skulle göra en kredit på differensen och notera den som betald samtidigt som den övriga betalningen. Har du registrerat momsen rätt? Annars måste du korrigera den också, om du gör enligt mitt förslag.