Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Max1985
UTFORSKARE

Registrera inköp som betalats med egna pengar

Hej, jag har följt instruktionerna som finns gällande "Registrera inköp som betalats med egna pengar".

Men har nu fastnat vid steget välja kostnadskonto (steg 6.,- "när du har ett aktiebolag).

 

Bakgrund: Jag har med egna pengar köpt en årslicens av MIcrosoft Office via Loopia och vill nu lyckats göra rätt när mitt AB ska återbetalar mig.

 

Jag tror att jag ska välja "5420-programvaror" eller "4000-inköp av varor från Sverige" men är osäker. Bokföring är nytt för mig och försökt läsa på så mycket som jag kan men har nu fastnat och tar tacksam emot tips så jag gör rätt.

 

Mvh Max

 

 

 

 

4 SVAR 4
Joachim E
MODERATOR

Hej

Microsoft office är en programvara och konto 5420 Programvaror är det konto du använder för utlägget.

Konto 4000 används i princip enbart när du köper in varor till en butik som skall säljas vidare vid ett senare tillfälle.

Önskar dig en fortsatt fin dag.
Joachim

WOW, stort tack för så snabbt svar! 🙌

Max1985
UTFORSKARE

Får jag då komma med en tilläggsfråga i samma ämne, skulle exempelvis ett årslicens av webbpaket från leverantör Loopia också räknas under 5420? 

Mvh Max 

Hej

Det stämmer att 5420 programvaror alternativt 6540 IT tjänst går att använda för den kostnaden också.

Ha det fint
Joachim