Hej jag har av misstag lagt in fel uppgifter i en manuell verifikation. Jag hade fakturerar 40000 men lagt in felskriven faktura på 20000. hur kan jag ta bort denna manuella verifikation?
Hej
Bättre om du korrigerar den och lägger in rätt belopp. Kan du bifoga en bild på hur konteringens ser ut så kan jag visa hur du skall göra.
/Joachim
Hej
Du rättar detta på följande sätt.
Hitta verifikationen under Bokföring > Verifikationer. Klicka på raden och sedan på skapa korrigeringsverifiktion.
/Joachim
Tack! Nu har jag gjort exakt enl dina printscreens dvs lagt till tre rader samt bytt lagt till en kopplad bild i form av den korrekta fakturan. dock fastnar jag nu i detta läge efter att jag tryckt "bokför" enl instruktioner ovan.
Ser inga rader på att den är konterad. Du har missat att markera rutan nedan så du får upp konteringsraderna.
/Joachim
Jo jag gjorde så (som din bild), tryckte på bokför och därefter kom min printscreenen från förra inlägget upp. Nu sitter verkar det dessutom blitt dubbelt? Se printrscreen:
Då får du nolla den ena av dem.
Markera bara rutan jag visade i förra svaret och spara sedan så vänds den bort helt
/Joachim
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.