Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Ferdinand
MEDLEM

Utskrift av verifikationer i portrait

Utskriftfunktionen för verifikationer skapar PDF i landscape-format. Går det att få dem i portrait istället?

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Ferdinand 

Förstår att du gärna velat att verifikationerna skrivs ut i liggande format. Låt mig förklara varför det händer och vad du kan göra åt det!

När utskriften blir i liggande format beror det oftast på att det är mycket text som ska få plats på varje rad. Exempelvis beskrivningar och transaktionstexter kan vara ganska långa. Om du har valt att inkludera "transaktionstext" under bokföringsuppgifter, kan detta skapa en extra kolumn som bidrar till att formatet blir liggande. Dessutom, om du använder projekt eller resultatenheter i din bokföring, tvingas utskriften också till liggande format för att få plats med all information.

Just nu går det tyvärr inte att ändra detta till stående format när dessa fält används. Men ett tips är att se över hur mycket information som visas och eventuellt justera innehållet för att minska mängden text.

Upplever du att detta inte stämmer hos dig rekommenderar jag att du slår en signal till vår support så kikar vi på det tillsammans. 

Ha en fin eftermiddag. 

/Tinna