Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Verifikationer - Administration

Hej!Vi använder oss av Visma aministration 2000 i nu läget och v tänker byta till Visma SPCS. Jag brukar skriver ut alla bankkonto transaktioner sen bokör jag och skriver ut journal. Jag vet att SPCS läser bankkonto utdrag och ingen journal kommer att skrivas ut och att man kan skanna kvittot till varje händelse Jag tycker att det är smidigt men undrar hur ser det ut pärmar, sparar man alla kvittot i ett pärm, skriver man ut nånting och sparar i pärmen?Tacsam för svar!Mvh,Mihaela
4 SVAR 4

Antar att du menar att ni skall byta till Visma eEkonomi. Arbetssätten skiljer sig säker mellan företag och företag men precis som du skriver så skall man ju spara allt som kommer på papper (t.ex. kvitton, fakturor) och då på ett säkert och spårbart sätt. Hur man gör med huvudbok och verifikationslistor är en intressant fråga. Vi använder Admin och skriver ut dessa och sätter i huvudpärmen. Tycker personligen det är lättare att spara en pärm än att hålla reda på var dom digitala "originalen finns.
Du kommer säkert att få en hel del svar men tänk då på att du även skall följa lagar. Något som idag inte verkar anses som viktig, vare sig från tjänstleverantörer eller företag.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja, det stämmer, vi byter till Visma eEkonomi och anledningen är helst för att undvika skriva ut massa papper från banken och massa journaler. Så tänker jag använda det versionen av Visma som läser bankkonto transaktioner, skanna alla originella kvittot och fakturor med Visma scanner och bifogar till själva verifikationen i bokföringen. Sen att spara bara kvittot och fakturor som kommer på papper.
Framtidens Redovisning
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Hej Mihaela, du måste spara alla fysiska papper och kvitton i sju år. Men du behöver inte skriva ut någonting ifrån programmet. Jag arbetar som digital redovisningskonsult enbart i Visma eEkonomi så om du vill ha nån som tittar igenom att allt blivit rätt eller hjälp med programmet så hör av dig. Mvh Sara Öhman 0704-829332
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej och tack för så proffs och snabb svar, jag Behåller gärna kontakten!
Ha en fin dag!
Mvh Anda