Hej, har problem med systemuppsättningen med Visma eEkonomi och iZettel koppling vid kortbetalningar, 1580 ökar hela tiden! Är det fel eller har jag gjort fel?
Följande uppsättning är gjord; Fakturametoden. Kundbilden har Betalningsvillkor ”Kortbetalning”. Bankkoppling. iZettle koppling.
Vid försäljning vill kund ha kvitto från mig för kortbetalningen (Ny faktura), som skickas med e-post av systemet.
1) Verifikation Kundfaktura/kvitto skapas av systemet; 3041, 2611 (K), 1510 (D)
2) Verifikation skapas i samma moment; 1510 (K), 1580 (D)
3) iZettel kopplingen levererar ”Dagförsäljning, Zettle”; 1580 (D), 3041, 2611 (K) (Min anm., dubblerar ver 1 (3041, 2611) och ver 2 (1580)
4) iZettel kopplingen levererar ”Kortavgift Zettle”; 1580 (K), 6570 (D)
5) Bokför Bankkopplingen som ”Fodringar för kontokort och kuponger; 1930 (D), 1580 (K)
Utan pkt 3 hade allt varit ok!
Please advise
Hej @Fd medlem
Välkommen som ny forummedlem 🙂
Som jag tolkar dig så blir det dubbelt eftersom att du både skapar kvitto i Zettle och faktura i Visma eEkonomi.
När man har integrationen till Zettle så slutför du bara bokföringen i Visma eEkonomi enligt punkt 3-5.
Så antingen har man integrationen till Zettle och tar ut kvitton från Zettle eller så har du inte integrationen och skapar fakturorna i Visma eEkonomi.
Hör gärna av dig till vår kunniga support så får vi prata mer om det.
//Tinna
Hej och tack för svar.
Då kommer jag ta bort iZettle kopplingen och rättar dubbletterna på 1580 inför bokslutet 🙂
// Mia
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.