Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Sommar
MEDLEM

Visma eEkonomi, 1580 (och 3041/2611) ökar hela tiden vid kortbetalning och iZettle koppling!

Hej, har problem med systemuppsättningen med Visma eEkonomi och iZettel koppling vid kortbetalningar, 1580 ökar hela tiden! Är det fel eller har jag gjort fel?

Följande uppsättning är gjord; Fakturametoden. Kundbilden har Betalningsvillkor ”Kortbetalning”. Bankkoppling. iZettle koppling.


Vid försäljning vill kund ha kvitto från mig för kortbetalningen (Ny faktura), som skickas med e-post av systemet.
1) Verifikation Kundfaktura/kvitto skapas av systemet; 3041, 2611 (K), 1510 (D)
2) Verifikation skapas i samma moment; 1510 (K), 1580 (D)
3) iZettel kopplingen levererar ”Dagförsäljning, Zettle”; 1580 (D), 3041, 2611 (K) (Min anm., dubblerar ver 1 (3041, 2611) och ver 2 (1580)
4) iZettel kopplingen levererar ”Kortavgift Zettle”; 1580 (K), 6570 (D)
5) Bokför Bankkopplingen som ”Fodringar för kontokort och kuponger; 1930 (D), 1580 (K)

Utan pkt 3 hade allt varit ok!

Please advise

2 SVAR 2
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Sommar

Välkommen som ny forummedlem 🙂

 

Som jag tolkar dig så blir det dubbelt eftersom att du både skapar kvitto i Zettle och faktura i Visma eEkonomi.

När man har integrationen till Zettle så slutför du bara bokföringen i Visma eEkonomi enligt punkt 3-5.

Så antingen har man integrationen till Zettle och tar ut kvitton från Zettle eller så har du inte integrationen och skapar fakturorna i Visma eEkonomi. 

 

Hör gärna av dig till vår kunniga support så får vi prata mer om det. 

//Tinna

Hej och tack för svar.

 

Då kommer jag ta bort iZettle kopplingen och rättar dubbletterna på 1580 inför bokslutet 🙂

 

// Mia