Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Josse31
MEDLEM

bokföra kundfaktura

Hej jag ska bokföra en kundfaktura i visma e ekonomi. Men under fliken försäljning står kundfakturor men om jag skapar en sådan så ska den skickas. Jag vill bara bokföra den då vi inte skickar frakturerna via visma. Gör jag det under verifikationer?

7 SVAR 7
AnnicaL
CHAMPION

Om du väljer att skriva ut den till pdf i stället för att skicka blir den bokförd men inte skickad. 

Josse31
MEDLEM

okej jag går in på fakturorna och väljer en kund men den enda artikeln som ligger i atikellistan är expeditionsavgift. 

AnnicaL
CHAMPION

Då får du lägga upp egna artiklar och koppla till rätt kontering /artikel eller tjänst/ och rätt momssats så blir det rätt i bokföringen.

saken är den att jag tar över eden löpande bokföringen av vår revisor. så hon har bjudit in mig till samarbete via e ekonomi, hon har ju använt detta tidigare. Det är därför jag tycker det är så konstigt att jag inte hittar fler artiklar. 

AnnicaL
CHAMPION

Ja, då verkar det konstigt, det håller jag med om. Det kan väl bero på vilken version av eEkonomi du jobbar i, du behöver versionen Fakturering för att komma åt de funktioner du använder när du fakturerar själv.

kan an bokföra fakturorna utan att själv ha det ?

AnnicaL
CHAMPION

Du kan använda funktionen Reskontrabokföring, då gör du det via en manuell verifikation på kundfordringskontot. Det är en inställning att bocka i under Företagsinställningar för att få till den funktionen.