Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

flytta konto Balansräkning, Resultaträkning i Årsredovisning ?

Hej på er, 

detta är första gången jag gör årsredovisning  då företaget började januari 2019. jag driver ett aktiebolag och använder Visma eekonomi med deklaration och årsredovisningstillägg. Jag begriper inte hela iden med att flytta konto som det står i balans och resultat räkning del i årsredovisning. 

För det första förstår jag inte  vad menas med "Flytta eventuella konton till andra avsnitt i balansräkningen eller resultaträkningen" vad menas egentligen med andra avsnitt??

 För det andra är detta ett krav från någon myndighet och måste göras eller är det fri för företagare att bestämma själv?? I så fall vad är syftet/intresse att flytta konto för mig som företagare

Tacksam till all hjälp jag kan få då jag är vilse...

 

1 SVAR 1
AnnicaL
CHAMPION

Hej

att flytta om konton är definitivt inget man normalt gör, de mallar som ligger i programmet har standardkontona på rätt plats. Du behöver således inte fundera mera på denna fråga, låt det vara som det är.

(Men de olika avsnitten som menas är t ex om du har ett konto som hamnar under Övriga externa kostnader som du skulle vilja ha under Personalkostnader så skulle du kunna flytta det i rapporten. )

Och som du då förstår är det inget myndighetskrav att flytta något. 

 

/Annica