Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Jenny76
MEDLEM

koppla faktura till redan en bokförd post

Hej, 

Jag har bokfört en post, använde då egen kontering, men jag skulle såklart kopplat på fakturan som jag hade skapat, hur kan jag justera detta nu så att inte det ser ut som om fakturan ligger obetald i systemet?

5 SVAR 5
Joachim E
MODERATOR

Hej

Korrigera den manuella verifikationen som du lagt in så den bokförs bort i sin helthet.

Gå sedan in under Försäljning > Kundfakturor och registrera fakturan som detta avser som betalt via den sidan istället.

/Joachim

Jenny76
MEDLEM

Hej, 

När jag gör på detta sätt och ska registrera fakturan som betald, så använder den "kassa"kontot 1910 istället för företagskontot som är 1930, har detta någon betydelse?

Hej

Du kan välja vilket konto som händelsen skall bokföras mot. Väljer du företagskontot där så kommer den bokföras mot 1930 som är rätt konto.

/Joachim

Jag försökte ändra där men det fanns bara kassakonto för mig tyvärr, så vet inte hur jag gör med det?

Hej

I så fall låter det som du inte har något bankkonto upplagt i systemet under Inställningar > kassa och bankkonton. På den sidan bör du ha ditt företagskonto upplagt.

Om du först lägger till företagskontot på den sidan så kan du sedan välja företagskontot när du registrerar betalningen.

/Joachim