Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

constman61
MEDLEM

leverantörsskulder 2440

jag gjorde en avstämning på året (fram tills nu) och min bankkonto stämmer inte överens med resultatet. Det borde göra det har jag för mig. När jag granskade upptäckte jag att flera av mina betalade fakturor kom inte med som kostnader. Jag misstänker att de fakturor jag har bokfört som leverantörsskulder (2440) är boven. Det är fakturor från offerta och brabyggare som ska matcha bygg firmor och kunder som jag har bokfört så. Hur ska man bokföra dessa fakturor?  

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @constman61

Det är svårt för oss att felsöka i detta via forumet när vi inte kan se din bokföring. Jag tror att det är bäst om du börjar med att ta kontakt med våra kunniga kollegor på supporten som har möjlighet att vid behov koppla upp och kika på hur det ser ut hos dig. Supporten hjälper inte till med hur du ska bokföra men kan säkert kika på om du missat något moment som lett till det du beskriver i din fråga. Innan du ringer supporten kan det vara bra att fundera på när det senast stämde så har vi en startpunkt att utgå från. 

 

Som jag uppfattar dig så låter det som om du kanske kan valt fel konton när du har konterat dina leverantörsfakturor? Om dina inköp rör materialkostnader så bör du ha valt ett konto i klass 4xxx. Gäller det leverantörsfakturor med omvänd skatteskyldighet? Det är lite oklart men vi kan säkert hjälpa dig.  

 

Välkommen att kontakta supporten och hör gärna av dig så jag vet att det har löst sig för dig.

//Tinna