Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

om bokföring från 2019

Hej!

Jag bokför så här från 2019-01-01 för att fortsätta från 2018:

 

                          Debet                                     credit

1930                 150000                                                                         Bankkonto

1940                  100000                                                                        Bankkonto

1180                  100000                                                                        fond köpt i 2018

1630                   1000                                                                            Pengar i skattkonto

2098                                                                251000                           Vinst i 2018

2081                                                                 50000                            Aktiekapital insättning 2018

2090                                                                 50000                            Pengar för att bli noll. 

Tacksam för alla svar och rådgivning.

MVH

C. 

 

 

1 SVAR 1
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej! 

Det är tyvärr väldigt svårt för oss att veta vad som blir korrekt i just din bokföring här eftersom vi inte har hela bilden, jag har kikat på din andra tråd där vi tolkar det som att en omstart av eEkonomi har gjorts och vi bland annat uppmanat till att kontrollera dina ingående balanser så dessa stämmer. Jag precis som du vill såklart att det ska bli rätt framåt och då är det bättre i detta fallet att du kontaktar en redovisningsbyrå som kan kolla på helheten av din bokföring tillsammans med dig och hjälpa dig vidare. 🙂
På vår hemsida kan du hitta en redovisningsbyrå som också kan Visma och bland annat själva använder eEkonomi. 
 

Ha en fin helg! 
/My