Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

LinneaLS
MEDLEM

Anställd som ej ska tidrapportera men attestera

Hej,

Jag har en ägare i ett bolag som är upplagd som en anställd i Visma Lön då han får lön varje månad.

Han är kopplad mot Visma Lön Anställd då han ska ligga som attestant för samtliga anställa där. Men hur gör jag med hans tidrapport så att han slipper klarmarkera den varje månad? Han ska inte tidrapportera.

4 SVAR 4
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @LinneaLS 

Välkommen som ny forummedlem. 

Om han inte ska tidrapportera själv är det bättre att du avaktiverar honom för Visma Lön Anställd och att han endast har Visma Min Lön/Kivra aktiverat. Hur du gör det finns beskrivet i hjälpavsnittet Säg upp och avaktivera Visma Lön Anställd eller Visma Min Lön för anställd.

För att sedan lägga upp honom som attestansvarig följer du instruktionen Lägg upp ny attestansvarig

Då blir han endast attestansvarig i Lön anställd men behöver inte använda tjänsten själv.

Som jag ser det så borde detta bli den bästa lösningen.

Om något krånglar eller om du vill att vi kikar på det tillsammans så är du alltid välkommen att slå en signal till vår kunniga support så hjälps vi åt.

/Tinna 

Hej Tina,

Tack så mycket för svar!

Om jag lägger upp honom som endast attestansvarig i Visma lön anställd, kommer han då att ha samma inloggning i appen för att attestera som han har när han ska logga in för att se sina lönespecifikationer?

Mvh Linnéa

Hej igen @LinneaLS 

Yes det ska han. 

/Tinna

Toppen! Tack snälla för hjälpen!