Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

norrebo
UTFORSKARE

Arbetade dagar för deklarationen

Hej!

Finns det fortfarande ingen lösning på att ta ut arbetade dagar för en anställd som skall räkna ut reseavdraget till sin deklaration? Typ en summering från kalendariet eller liknande?

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @norrebo 

Tack för att du kontaktar oss.

Vi har ingen färdig utskrift som visar antal arbetade dagar. Om du inte redan har gjort det får du gärna registrera det som ett önskemål direkt till våra utvecklare av Visma Lön via Förbättringsförslag som du hittar till höger om mitten av programmets header. Klicka på knappen och du länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål.

I Lön 300/600 kan du skriva ut en Ackumulatorlista via Utskrifter - Övrigt - Ackumulatorlista. Välj period och klicka på Urval. Vid fältet Ackumulator väljer du Arbetad tid timmar - OK. Rapporten ger enbart tiden i timmar, inte antal arbetsdagar men om man exempelvis arbetar 8 timmar per dag så kan du ju med hjälp av den räkna ut hur många arbetsdagar den anställde har haft.

Så här skriver försäkringskassan:.

Räkna ut din arbetstid per år i dagar. Det gör du genom att multiplicera antalet dagar du arbetar en vanlig vecka med 52. En vanlig arbetsvecka där du arbetar 5 dagar i veckan
motsvarar 260 dagar.

Hoppas att detta kan hjälpa dig och att du får en fortsatt fin dag. .

/Tinna

norrebo
UTFORSKARE

Skatteverket och även den anställda vill ha alla dagar de kört till jobbet exakt och timmarna kan väl ge en hint om det, men det är blir för osäkert. Hur blir det om man väljer den ackomulatorn och varit kompledig eller tagit ut arbetstidsförkortning, räknas inte de timmarna med i arbetad tid. Jag har lagt in ett önskemål, TIPS TILL FLER SOM ÖNSKAR DETTA, GÅ IN OCH REGISTRERA FÖRBÄTTRINGSFÖRLAG! ; )

Hej @norrebo 

Om dina använda lönearter påverkar arbetad tid eller inte beror på vilka inställningar som är gjorda på de lönearter som används. Du kan se inne på lönearten och fliken 2 om de använda lönearter påverkar arbetad tid eller ej. Min tanken med Ackumulatorlistan kanske inte fungerar så bra för ändamålet men jag ville ändå dela med mig av den. 

Toppen att du registrerat ditt önskemål direkt till våra utvecklare av programmet. 

Ha en fin dag

/Tinna