Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Ella1978
MEDLEM

Arbetsgivarintyg

Hej.

 

Är det någon fler som inte kan skapa arbetsgivarintyg på anställda som haft flera anställningar.

 

Det för den senaste anställningen kan jag skapa men när jag väljer anställningen innan så kommer det inga timmar på flik 3 där det ska redovisas utan bara timmar på frånvaro. Det har aldrig hänt tidigare.

 

Har provat på 2 anställda med liknande situation och båda är tomma.

 

Tacksam för svar och vad jag kan göra för att det ska funka.

 

Ha en fin måndag 🙂

9 SVAR 9
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Ella1978 

 

Kolla hur det ser ut gällande de tidigare anställningarna och arbetsschemat. Många gånger finns förklaringen till varför timmarna inte kommer med på arbetsgivarintyget där.  

 

När det kommer till Timmarna under fliken Arbetad tid, hämtas dessa från lite olika ställen beroende på om den anställda är Timavlönad och månadsavlönad med schemalagd arbetstid, Timavlönad med ej schemalagd arbetstid eller Månadsavlönad med ej schemalagd arbetstid. Läs mer om vad som påverkar för respektive alternativ under rubriken Arbetade timmar i hjälpavsnittet Arbetsgivarintyg, fliken Arbetad tid.

 

Hoppas det kan hjälpa dig ett steg i rätt riktning och annars återkom med lite mer information så ska jag också testa. Lite svårt att skapa samma förutsättningar men vi får hjälpas åt. 

 

Ha det fint

/Tinna

 

Hej.

 

Personen har haft samma schema båda anställningarna, och när jag skapar intyget väljer jag datum för den gamla anställningen och då kommer inga timmar med på intyget. Väljer jag den senaste finns all information med som ska vara där. Den gamla anställningen innehar både timlön och månadslön, kan det hjälpa att välja perioden för timlön och den perioden för månadslön innan den anställde slutade? 

 

Tänker att det kanske är en bugg i systemet? 

Har aldrig haft detta problem tidigare och nu har jag gjort ganska många intyg i 2 år.

 

Tack på förhand 🙂

Hej.

 

Efter lite detektivarbete har jag nu äntligen klurat ut att det saknas schema på personen av nån konstig anledning, så jag lägger in allt manuellt utifrån informationen på lönebeskedet.

 

Tack för hjälpen! 

Du är så grym! Bra jobbat och tack för att du meddelade mig. 

 

/Tinna

Men tack! Du med! 

Ella1978
MEDLEM

Hej. 

 

Nu har jag testat att välja perioden med timlön och då blir det såhär

 

Ella1978_0-1715666370224.png

Samma när jag väljer perioden med månadslön 

Ella1978_1-1715666437196.png

Hoppas du har nån klok ide på hur jag kommer runt det och får fram timmarna.

 

Ha en fin dag.

Hur blir det om du tar ut en ackumulatorlista och väljer ackumulatorn Arbetad tid? Får du fram timmarna då? Det blir nog lite manuellt räknande men den utskriften kanske kan hjälpa dig. 

Håll mig gärna uppdaterad. 

 

/Tinna

Hej.

 

Om man tar ut den månad för månad funkar det. Som tur är har jag ett annat system där jag kan ta fram ett arbetsgivarintygsunderlag som motsvarar löneprogrammets arbetade tid. Så nu kan jag fixa intyget. Tack för tips om listan.

Så skönt att det löste sig - bra jobbat!!

 

/Tinna