Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Annelie22
MEDLEM

Arbetstidskonto vid slutlön

Hej,

Har en anställd som slutade nu den 12 januari. Jag har tagit ut en semesterskuldlista där det står 32 timmar på arbetstidskontot och summan 6349,13,-.

Jag tänkte att jag skulle göra slutlönen nu i januari på en gång så det är klart men där blir det 

32 timmar och 5485,76,- i skuld.

Varför blir det så? Är det för att på semesterskuldlistan så räknar den tom 31 januari? Men timmarna stämmer. I tidbanken väljer jag datum 20240112-240112 och uttag 32 timmar i pengar.

Är det bättre om jag gör slutlönen i februari om det kanske stämmer bättre då?

 

Mvh

Annelie

2 SVAR 2
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Annelie22 

 

Tack för att du kontaktar oss. 

 

Jag har svårt att avgöra varför det blir exakt som du skriver men vi rekommenderar alltid våra kunder att slutlönen betalas ut månaden efter den månad som den anställde slutar. Detta för att alla avvikelser och händelser ska kunna justeras och betalas ut på slutlönen samt för att alla värden ska stämma. 

 

Mitt råd är därför att du avvaktar till februari samt att du utgår från Checklista när någon slutar. Den är så bra att utgå från för det är många detaljer som ska bli rätt. 

 

Trevlig helg

/Tinna

Annelie22
MEDLEM

Hej TInna,

 

Jag förstår. Men då gör jag slutlönen i februari så att allt blir rätt. Tack för hjälpen:)

 

Trevlig helg!

 

/Annelie