- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Beräkningen av bokföringsunderlaget blev fel. Lön 600
Hej
Jag råkade bocka i en ruta som jag inte visste fanns: "kontant utbetalning" på en anställd. Detta upptäckte jag inte utan allt gick iväg så (lite bråttom) och upptäcktes inte förrän hon inte fick sin lön. Jag gjorde en separat överföring till henne och skrev in kontot för bank i "kassa" i inställningar.
Men jag kan inte få ut något bokföringsunderlag. Det står "Beräkningen av bokföringsunderlaget blev fel".
Vad ska jag göra?
Kan jag backa lönekörningen och ta bort bocken i rutan "kontant" och sedan köra på igen?
Kan jag göra arbetsgivardeklarationen, trots att lönekörningen inte är avslutad, utan att det ställer till problem?
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Hej @Annika36!
Så typiskt. Det ska vi såklart ordna. Jag misstänker att du får det meddelandet för att det inte ligger något förvalt bokföringskonto för kassa (1910) i dina företagsinställningar. Om du lägger till det bör meddelandet försvinna. Ta en säkerhetskopia innan du låser upp din lönekörning och håll koll på alla klarmarkeringar om du väljer att låsa upp. Se sedan till att kontrollera att ingenting har ändrats eller att allt ser okej ut innan du låser den igen. Det bör dock fungera finfint när du gjort denna justering samt låst upp/ låst igen.
Hoppas att detta hjälpte. Hör annars av dig igen!
/Ebba